17 ÑÒÐÎÈÒÅËÈ 3'2017 интервю Арх. Шарланов, архитектурният проект на Collider Activity Center е на холандският архитект Невил Марс, след спечелен конкурс. Вие сте ръководител на проектантския екип тук. В началото бихте ли представили проекта и Вашето участие в него? Историята на проекта започва няколко години назад във времето, когато, в резултат на разрастване на екипа на Walltopia и нуждата от повече пространство, се зароди идеята да си построим по-голям офис. Итака, през 2011г. закупихме парцел в Младост 3, където да построим нова сграда. Идеята ни беше сградата, освен да помещава офисите на Walltopia, да съчетава и други функции, основно спортно развлекателни. Направихме архитектурен конкурс, най-големият правен досега в България, в който се включиха над 560 екипа отоколо 70 държави. Проекти предадоха приблизително 369 фирми от около 60 държави. Събрахме и много авторитетно жури, в което, освен български архитекти, участие взеха и световни специалисти от водещи архитектурни бюра. Журито избра 5 проекта, от които ние определихме един победител. Избрахме проекта на холандския архитект Невил Марс, тъй като неговата концепция най-много се доближаваше до нашите желания и идеи. Това се случи през 2013г., след което последва една година, в която преработихме и доразвихме неговата визия и концепция. Паралелно с това започна и инициативата със София Тех Парк. Решихме, че това е една добра възможност за нас, изграждайки офисите си в подобна среда, да срещнем повече интересни и иновативни компании, съвместно да работим, да създаваме нови продукти и решения. През 2014г. си купихме право на строеж в София Тех Парк и решихме това да е мястото за нашата нова сграда. Наложи се бързо да приключим с проектирането, защото строителствототрябваше да започне същата година, и това наложи промяна на някои от функциите, заложени в първоначалния проект. Освен това трябваше да съобразим функционално сградата и с локацията на София Тех Парк. Новиятфокус, който поставихме, беше ориентиран повече към офис пространства и център за иновации, за разлика от предварителния проект, в който се акцентираше върху спортно-развлекателния характер на сградата. Променяйки проекта, се придържахме към това, което най-много харесвахме като визия, предложена от холандските колеги, а именно силуета, който символизира целеустременост, дори бих казал има и леко дръзко излъчване, израз на непрекъснатото ни желание да показваме, че сме най-добри в това, което правим. Спрямо първоначалния проект сградата малко се разрасна и сега е с наземна РЗП 11 600 кв. метра и достига почти 30 метра при най-високата точка. Конкретно към архитектурата на сградата – как са организирани пространствата, предвид съчетаването на различни функции? Въпреки че от предварителния проект отпаднаха доста функции, например басейн, СПА център и други спортно развлекателни, ние запазихметова, което е най-важно за нашия бизнес – катеренето, и именно то предопределя и голяма част от функционалните обеми на сградата и е в центъра на нейната архитектура. В случая атриумите играят съществена роля. От една страна те са мястото, където е изграден и самият катерачен център, от друга страна, „прорязвайки“ обема на сградата, те осигуряват възможност за нахлуване на повече светлина в останалите помещения, където са офисите. Пронизвайки пространството, те се явяват и своеобразна връзка между другите части на сградата. Така, посредством мостчета, офисните пространства са свързани със зоните за катерене. Интерес представлява и озелененият покрив, който е като едно естествено продължение на парка наоколои къдетооформихме с растителност и скамейки приятни места за отдих с хубава гледка. Един отнай-атрактивните елементи на сградата е нейната фасада. Бихте ли разказали повече за фаКатеренето е в центъра на архитектурата на сградата Collider Activity Center Разговор с арх. Васил Шарланов, Ръководител отдел Дизайн и Архитектура в Walltopia
RkJQdWJsaXNoZXIy MTEyMTYwMw==