Списание СТРОИТЕЛИ | брой 4, 2016г.

18 ÑÒÐÎÈÒÅËÈ 4'2016 строители транства са едновременно продължение на градското пространство и на офисното пространство, без да има рязка граница между двете. За тази цел създадохме различни по мащаб преливащи се пространства, обособяващи различни зони на интензивност и скорост на използване, които навлизат дори в зоните за услуги и заведенията за хранене. Тези пространства са изпълнени със светлина и с усещане за простор. Създаватмного възможности за драматични и впечатляващи погледи, включително визуални връзки между интериора и екстериора. Основните геометрични форми са производни на елипсата, но търпящи развитие като сложност, която достига своята кулминация в централната рецепция на сградата. Като контрапункт на централната рецепция е обемът на зимната градина и кафенето, а в средата е отворът за ескалаторите от подземните паркинги. Металът и стъклотодоминираткатоматериали, но тяхното въздействие се балансира отестественото дърво и обилната растителност. Различните видове триизмерно формован метал променят визията си в зависимост от светлината и допълватдинамиката на сложните геометрични форми. Споделете за някои от енергийно ефективните и „зелени“ решения, заложени в проекта. В сградата са приложени редица мерки за повишаване на енергийната ефктивност и намаляване на експлоатационните разходи. Топлотехническите характеристики на фасадата са завишени двойно спрямо действащите в момента норми. Използвани са последно поколение климатични системи с много висок коефициентна полезно действие, децентрализирана вентилация с използване на енергията на обработения въздух, ново поколение нискоенергийни стъкла. В инериора на входните пространства е използвана много естествена растителност и се разчита на естественото осветление. Сградата е сертифицирана по BREEAM стандарта за устойчиво строителство. та. Накрая равносметката беше, че все едно сме проектирали не една, а десет сгради едновременно. Голяма част от тези системи бяха специално проектирани т.нар. обектови решения, създадени за конкретната сграда. В някои от казусите се налагаше да минаваме отвъд методите на традиционното сградно проектиране и изпълнение, като прилагахме методи от самолетостроенето и автомобилостроенето. Всички системи сетестваха с мостри в реален мащаб, имаше завишени изисквания къмустойчивосттанаматериалите и сигурността при земетръс. Да отделим внимание и на интериора–накаквииновативниматериали и системи сте се спряли, за да осигурите комфорта на помещенията по отношение наакустика, осветление, ОВиК и т.н.? Интериорите на офисите са решени индивидуално, спрямо изискванията на конкретните компании наематели. Общото при тях е много добрата естествена осветеностна помещенията заради доброто планово разпределение на етажите и добрите параметри на фасадата, както и осигурената максимална гъвкавост при разпределенията и преустройствата, така че да могат да посрещнат разнообразните изисквания на наемателите. В интериора на общите части се опитахме да въведемредица нови идеи и решения. От една страна искахме образътв интериора да е също толкова впечатляващ, колкото е и външния образ на сградата, а от друга страна искахме да създадем една съвсем различна атмосфера на офисната сграда, коресподнираща с бъдещите тендцении за по-голяма свобода в използването на работното място. Следвахме философията, че тези просна столицата, заради метрото и бул. Цариградско шосе. Има добра видимост спрямо осаналите части на града и оформя входа на София от югоизток. Също така има вече изградени редица обекти с голяма притегателна сила – Интер Експо Център, магазин Метро, София Аутлет Център и др., и като цяло тази територия има много голям потенциал да се равие като едно истинско бизнес сити с виско сгради. Един от най-емблематичните елементи на сградата е нейната фасада. Разкажете зафасаднитерешения и какво ги отличава. Да, действително един от найсложните за проектиране и изпълнение компоненти в Капитал Фрот са фасадите. Първоначалната концепция беше да се създаде визуален образ, който да е съставен от два контрастни материала – стъкло и бяла ламарина, подчертаващи сложни и обтекаеми геометрични форми и множество елементи, развиващи се както по хоризонтала, така и по вертикала. От първоначалния концептуален образ на сградата трябваше да изминем много дълъг път на проектиране на всеки отделен компонент от образа. Проектираха се десетки типове различни фасадни системи, за да можем да обхванем всички казуси, които се появяваха в сграда-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTEyMTYwMw==