64 ÑÒÐÎÈÒÅËÈ àïðèë 2010 довършителни работи Сградата е шедьовър на модерната архитектура, без съмнениетяще се превърне в символ на Валенсия, също като Операта в Сидни, Австралия. Тя е като голяма скулптура, изобилстваща със символизъм. В миналото Валенсия – третият по население град в Испания, сякаш е стоял в сянката на Мадрид и Баеселона поотношение на изкуство и култура, но новият Дворец на изкуствата със сигурностпроменятова. Разходите, които местните власти правят за целият проект възлизат на € 120 млн., а крайната им цел е да застроят по възможно най-атрактивен начин теренът между старата част на града и крайбрежния район. Дизайн и интериор на Оперния театър Всъщност оперният театър е част от огромен комплекс, замислен и проектиран в по-голямата му част от един архитект (Сантяго Калатрава) и наречен Град на Изкуствата и Науката. Целият комплекс възлиза на € 400 млн., построен е върху отдавна пресушеното корито на река Турия и се състои от пет зони: полусферичен Планетариум/IMAX кино с лазерно шоу, Дворец на изкуствата “Кралица София”, Музей на науките “Принц Филип”, Пасаж (пешеходна алея) и Океанографски парк на открито. “Градът” и прилежащите му зони се използват денонощно като място за отдих и развлечения. Няма съмнение, че Градът на изкуствата и науките стимулира развитието на Валенсия - през последните няколко години броят на туристите в този испански град е нараснал повече от два пъти. Дворецът на изкуствата „Кралица София” е разположен по главната ос на целия проект, която го свързва през огромния терен с полусферичния Планетариум/IMAX кинотеатър (сграда, наподобяваща човешка очна ябълка, с очната кухина и клепача, разположена над водно огледало) и надлъжния Музей на науките “Принц Филип”, завършен през 2000 г. Дворецът се състои от три зали. Главната сцена е с капацитет 1 800 места и там могат да се Дворецът на изкуствата "Кралица София" във Валенсия Оперният театър наречен Дворец на изкуствата Кралица София е проектиран от испанския архитект Сантяго Калатрава, роден във Валенсия. Целият проект и изпълнението му отнемат 14 години. По този повод арх. Катавала споделя: „Заради отдаденото време и размера на проекта и заради включването на музика в него, този проект е най-емоционалният и му посветих най-много време досега. Той представлява взаимнозависима връзка между зрители, музиканти и артисти”. ТЕКСТ АНАСТАСИЯ ЯНКОВА
RkJQdWJsaXNoZXIy MTEyMTYwMw==